Всичко, което ме интересува !

29 март, 2019

Да поговорим за SEO оптимизацията

Здравейте, драги читатели, днес ще си говорим за SEO оптимизацията с един мой гост, с който наскоро се запознах.

Казвам здравейте и добре дошли на г-н Джунев, моля представете се пред аудиторията.

- Здравейте приятели! За мен е изключително приятно да Ви отговоря на няколко важни неща, касаещи оптимизацията на сайтове, нещото, познато като SEO.

Аз се казвам Павел и съм управител на компанията W-SEO.com

ПАВЕЛ ДЖУНЕВ 2019
Г-н Павел Джунев
На ти или на Вие?

- на Вие, за да бъде разговорът официален, както уважаемите читатели да се чувстват комфортно.

Добре, нека започнем с по-общи въпроси, като например какво представлява SEO оптимизацията и колко важна е тя за нас и нашите сайтове?

- SEO, или още оптимизацията за търсещи машини, за търсачки, както и СЕО оптимизация, това са комплекс от задачи, които правят така, че даден сайт да е по-добре класиран в търсещите машини. Повечето от Вас знаят, че в България, за българската аудитория, търсещата машина – лидер, това е Google.

Всеки сам преценява, дали SEO е важна част за бизнесът си, или да пренасочи бюджета за реклама в други направления, но едно важно нещо ще Ви кажа, а именно: Инвестицията в SEO е може би едно от най-разумните неща, когато се касае за рационална инвестиция и възвръщаемост, но във времето. 

Т.е., ако сте се сдобили със стока или продукт, без значение какъв е той, и спешно трябва да го продадете, на всяка цена, то в този случай S.E.O. не е удачен вариант, но в случай че решите да инвестирате в проект, който да развивате постоянно, то тогава задължително трябва да наемете специалист, или фирма, която предлага СЕО услуги.

Може ли човек да се научи да прави сам оптимизация и колко време отнема да се стигне до средно ниво на познание?

- И при SEO-то, както и в известна степен при програмните езици, за да станеш добър оптимизатор, трябва да имаш много опит. Това не става от днес за утре. Трябват много часове труд, усилия, тестове, експерименти, и естествено – сериозно четене. Но всичкото това нещо съвсем не е достатъчно. Трябва да вникнете в дълбочина, да изследвате потребителското поведение и да сте в час с методите и похватите, които крайния клиент прилага, за да достигне до услугата, информацията, продукта, който желае. Естествено, с много труд, желание, ентусиазъм, всичко може да се постигне.

Задавам този въпрос, тъй като наблягам върху това, статиите в този блог да могат да се осъществяват главно от читателите посредством прилагане на написаното под формата на уроци.

Има ли перспектива тази професия у нас и какво бихте казали на хората, които биха желали това да бъде бъдещата им работа?

- Така, опитът ми показва, че много младежи, изкушавайки се от скъпите пакети на мощни СЕО инструменти, както и скъпоструващ софтуер, си мислят, че инвестирайки в подобни софтуерни решения , ще бъдат готови да покорят върховите позиции по дадени думи и фрази, това съвсем не е така и не може да се случи. Много младежи се изкушават и поемат по пътя на SEO оптимизаторите, но отново казвам, трябва да се внимава, когато се поеме даден ангажимент, да може той да бъде факт, да бъде извършен, да се спази обещаното. 

Перспектива има, тъй като всеки собственик на онлайн магазин се стреми към по-големи продажби, което е нещо съвсем нормално, а вариантите за повишаване на клиентския поток са: офлайн реклама, онлайн реклама, SEO. Е, има и частни случаи, в които, например даден стартъп е изготвил нещо уникално и хората веднага разбират за това уникално нещо, например джаджа и продукта се популяризира по добре познатия метод “от уста на уста“, който всъщност е изключително силен от маркетингова гледна точка, но вече има модерни похвати. Естествено, оптимизацията на сайтовете за търсачки, е един от тях.

Какви съвети бихте дали на хората, които четат тези редове и имат желание да потърсят специалисти за оптимизирането на своя сайт?

Преди да отговорите, ако позволите искам да задам още един, два въпроса, които често срещах в интернет, но така и не можах да намеря еднозначен отговор.

Ако решим да наемем фирма или отделен човек, които ни гарантират 100% успеваемост, това като какъв знак трябва да го приемем? Задавам Ви този въпрос, тъй като аз лично не съм сигурен, че има някой, който да разбира алгоритмите на търсачките напълно или пък греша?

Понятието 100 % резултат на конкретна позиция е абстрактно и всеки добър специалист ще го отбегне. Нашият екип никога не обещава нещо на 100 %, но в процеса на работа изготвя детайлни отчети за всеки инвестиран лев, от страна на клиента, като по този начин има пълна прозрачност.

Като споменах – прозрачност, тук искам да отбележа, че именно младите СЕО експерти, или имащи се за такива, през последните няколко години значително нарушават авторитета на тази област. Пиша това, тъй като наши клиенти споделят разочарованието си и с недоверие се обръщат към нас за съдействие.

Нека сега преминем и към по-специализираната част. Наскоро порових малко в интернет и попаднах на всякакъв тип информация, но тъй като не съм специалист, аз лично не успях да отсея нещата правилно. За това ще ви покажа един списък, за който се надявам да кажете дали има нещо вярно или пък грешно, което да влияе на оптимизирането и по-доброто класиране.

Според това, което намерих, един сайт или блог, трябва да се придържа през 2019 година към следните неща:

Уникално и атрактивно съдържание 
HTTPS Протокол на домейна си, в това число и платен домейн от ранг като .com например 
Дизайн, който да е добре подреден и симетричен 
Отзивчив [ Responsive ] дизайн, иначе казано изглед при мобилни устройства, който да съответства на десктоп дизайна ни 
Добра навигация, за лесно ориентиране на потребителите 
Да имаме създадени страници 
На много места прочетох, че ни трябва и Sitemap [ Карта на сайта ] 
Спиране на дублирано съдържание да бъде индексирано от търсачките, защото било вредно 
Добре структурирани данни, чрез които ботовете да разчитат по правилния начин информацията в сайта ни 
Висока скорост на зареждане на страниците 
Добавени аlt тагове на изображенията, защото днешните алгоритми виждали нещата като нещо повече от текст 
Да не пълним страниците си с лист или таблица от ключови думи, които да сложим встрани 
Мисля, че в Гугъл прочетох информация, че добавянето на сайт в много директории не било полезно 
Както и в български форуми, така и в чуждестранни прочетох, че вече PageRank не е това, което беше

Може ли да ни помогнете да отсеем информацията, както и да допълните с някои полезни съвети?

- Нещата, които са посочени, са важни, но и доста неща са пропуснати. Акцентите за следващото шестмесечие на 2019, както и през 2020 година са върху гласовото търсене, локалното търсене, както най-важното, според мен нещо, а именно: Сайтовете, които се обслужват, да бъдат ПРИГОДЕНИ ЗА КРАЙНИТЕ КЛИЕНТИ, т.е. крайните потребители да бъдат улеснени, да им бъде разяснено по един приятен и полезен начин.

Естествено, в това число попада и onpage, както и offpage seо.
Самото съдържание е изключително важно. Много често казваме на клиентите, че Гугъл работи на принципа, че когато съдържанието на един сайт е по-качествено от съдържанието на друг, то тогава по-качественият има реален шанс да изпревари този, с лошо съдържание.

За добри резултати трябват: търпение, умение, екип от хора, в това число програмисти, копирайтъри, линк билдъри, както и много ресурси – силни сайтове, в които да поставите обратна връзка, в случай на необходимост.

По повод Page Rank, може би имате предвид старият параметър на Гугъл, който отброяваше от 1 до 10, който преди няколко години бе забранен? Т.е. скрит?

Да, точно него имах предвид!

- В момента други важни фактори могат да сравнят даден сайт, а именно: Domain Authority, Page Authority, Alexa Rank, въпреки, че и трите посочени могат да бъдат манипулирани. Е, най-важният параметър, ако позволите да се пошегуваме, това е посетителите. Ако имате по 100 000 уникални дневни посетители, то значи сте си свършили перфектно работата. Дори 10 000 на ден да са, отново – значи сте си свършили работата.

Като за финал на днешната ни среща, бих искал да обобщим нещата с няколко финални реда, в които ще ни кажете и как правилно да се предпазваме от измамниците в мрежата.

- Когато искате да се възползвате от СЕО услуги, проверете внимателно фирмата, историята и, определете точен и ясен бюджет, най-вече месечен, както и се доверете на фирмата, или SEO експертът, които ВИ се сторят най-надеждни. Поискайте и реални резултати, както и SEO стратегия, по която да се работи. Задавайте въпроси, питайте! Любезните хора от отсрещната страна би трябвало да ВИ дават основна информация.

Благодаря ви г-н Джунев, надявам се в бъдеще да проведем още такива срещи, които смятам, че нашите приятели тук ще оценят достойно! Още веднъж едно сърдечно благодаря, че се отзовахте и отделихте от времето си за нас.

Ако желаете да се възползвате от уменията на г-н Джунев, може да се свържете с него чрез по-долу посочените контакти.
Pavel Dzhunev
CEO
VISEO LTD
m:0889996262
a:Blagoevgrad, Hristo Tatarchev 36
w:w-seo.com  e: office@w-seo.com
Сподели:

2 коментара

  1. Познавам Павел от много време! Изключително добър в професията си! Само успехи за напред!
    Поздрави от Веско!

    ОтговорИзтриване
  2. Този коментар бе премахнат от администратор на блога.

    ОтговорИзтриване

Какво следя